Zwiększamy zaufanie internautów do naszej strony www, jeśli tylko zadbamy o jej właściwą strukturę. Dzięki temu pojawi się na niej wysokiej jakości treść, w tym także dobrze przygotowane rekomendacje. Na większości stron www ten element strony jest bardzo słabo przygotowany. Co należałoby więc uczynić, aby wykonać dobre rekomendacje na stronie internetowej? Oto kilka ciekawych wskazówek.
Przedstawiaj wiarygodne opinie klientów
Najbardziej naturalne są opinie i komentarze pochodzące od zadowolonych klientów. Właśnie one pozwalają nam budować wiarygodność marki, a zarazem jak najlepiej zaprezentować nowym klientom. Należy zadbać o unikalność tych rekomendacji, jak i ich skuteczność. Powinny okazać się przekonujące dla klienta. Przecież nie powinniśmy traktować naszych użytkowników jako naiwniaków, którzy nabiorą się na pewne sztuczki. Co więc powinny zawierać referencje klientów na stronie www?
Elementy referencji klientów na stronie:
– studium przypadku
– zdjęcia klientów
– doświadczenia klientów
– materiały wideo
Najlepiej, gdy bezpośrednio poprosimy swoich klientów o rekomendacje. Wystarczy wysłać do nich taką prośbę za pomocą wiadomości email. Jeśli jeszcze nie posiadamy klientów, to dobrze byłoby zaproponować nasz produkt bądź usługę za darmo, a następnie poprosić o rzetelną opinię.
Co powinna przedstawiać rekomendacja na stronie www:
1. Korzyści
Najlepiej, jeśli poprzez opinie klientów internauci poznają zalety danego produktu bądź usługi. Niech dowiedzą się, jak rozwiązują pewne problemy bądź jak zaspokajają pewne potrzeby.
2. Niech rozwieją wątpliwości
Czasami klienci zastanawiają się nad naszą ofertą, coś ich do niej nie przekonuje. I dobrze, aby rekomendacje sprawiły, że przełamały takie obawy.
3. Konkretne informacje
Opinie klientów nigdy nie powinny być zbyt ogólne i szablonowe. Najlepiej, jeśli odnoszą się do konkretnych produktów, usług, dzięki czemu okazują się bardziej wiarygodne.
Poza przygotowaniem takich rekomendacji na samym końcu musimy zadbać o ich właściwe miejsce na stronie www. Nie powinniśmy ich ukrywać w trudno dostępnych podstronach. Najlepiej, jeśli pojawią się na stronie głównej, gdy wykorzystujemy stronę Landing Page bądź w dobrze widocznej podstronie.
Wniosek: Rekomendacje na stronie internetowej pozwalają na zbudowanie zaufania u użytkowników. Zachęcają ich do rejestracji, zakupu, wypełnienia formularza bądź podjęcia innych działań. Dobrze jest więc zadbać o ich właściwy projekt, dzięki czemu okażą się w pełni przekonujące.