Poprzez email marketing łatwo jest dotrzeć z reklamą do wielu potencjalnych klientów. Reklama ta pozytywnie wpływa również na pozycjonowanie stron www. Aby jednak jakość takich kampanii okazała się wysoka, należy zadbać o jej optymalizację. Na pewno przyczynią się do tego sprawdzone programy do mailingu i newslettera, z których korzysta się w trybie online. Pozwalają one zwiększyć atrakcyjność każdego emaila czy newslettera, który mamy zamiar wysłać do naszych subskrybentów. Dodatkowo umożliwiają zautomatyzowanie całej kampanii mailingowej. Przyjrzyjmy się bliżej najbardziej znanym i cenionym programom do mailingu.
1. Gmarketer
Nasz autorski system mailingowy, w którym można zbudować listę odbiorców w dowolnej ilości. System spełnia oczekiwania początkujących firm i blogerów, którzy decydują się na przeprowadzenie pierwszych kampanii mailingowych. Zawsze jest możliwość wykupienia dodatkowego pakietu płatnego. Cały system Gmarketer jest dostępny w polskiej wersji językowej, więc opanowanie jego wszystkich funkcji okazuje się bardzo proste.
2. MailChimp
Program do mailingu już dla zaawansowanych, w wersji darmowej oferuje nam zebranie 2000 odbiorców, do których w ciągu miesiąca możemy wysłać aż 12 000 wiadomości. Rejestracja zajmuje nam kilka chwil i również jest darmowa. Dla początkujących został przygotowany specjalny poradnik, pozwalający zapoznać się z wszystkimi funkcjami programu do mailingu MailChimp, a zarazem umożliwiający zdobycie doświadczenia w prowadzeniu kampanii mailingowej.
3. Websoft Mailer
Aplikacja służąca do automatycznej wysyłki mailingu. Instalacja i konfiguracja odbywa się na naszym serwerze, dzięki czemu możliwa okazuje się wysyłka nieograniczonej ilości wiadomości email. Dzięki specjalnym rozwiązaniom producenta taka wysyłka wiadomości nigdy nie trafia do skrzynki respondentów w „Spam” lecz w „Odebrane”. Aplikacja ta umożliwia jeszcze dostosowanie każdej wiadomości do danego adresu email, na przykład odnosząc się do danych osobowych (imienia i nazwiska).
Już dzięki tym trzem programom wysyłka maili do naszych potencjalnych klientów, subskrybentów, odbywa się automatycznie, a każdy email okazuje się atrakcyjniejszy. Z dużym wyprzedzeniem można wszystko zaplanować, a następnie monitorować efekty każdej kampanii mailingowej.