Promocja i pozycjonowanie stron na portalach społecznościowych typu Facebook, Twitter, Instagram i wielu innych odgrywa istotne znaczenie. Tak naprawdę może zadecydować o pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Aby jednak reklama na takich portalach okazała się skuteczna, to należy poznać pewne wymagania związane z zastosowaniem hashtagów #.
Hashtag # opisuje kategorie wpisu, w postaci jednego słowa bądź kilku. Na początku zaistniały one na Twitterze, które przyczyniły się do grupowania dyskusji. Następnie pełniły rolę grupowania postów i pozwalały na dotarcie do większej ilości odbiorców. Aktualnie Hashtagi są często uważane przez dziennikarzy, młodzież, blogerów, polityków i innych osób wysilających się na portalach społecznościowych.
Rodzaje hashtagów:
– hashtagi nazwy firmy, np. #VirtualMedia
– hashtagi kampanii reklamowych
– hashtagi produktów i usług, np. #ReklamaAdwords, #ObsługaFacebook
– hashtagi kontentowe, np. #BlogOMarketingu, #BlogOPozycjonowaniu
Zastosowanie Hashtagów?
Hashtagi # to świetna promocja marki, z której coraz częściej korzystają firmy i przedsiębiorstwa. Chcą reklamować na portalach społecznościowych nazwę swojej firmy, jak i wybrane usługi czy produkty, które dostarczają na rynek. Poprzez hashtag można jeszcze promować swój artykuł, reportaż czy film na YT.
Kiedy ktoś na FB bądź Twitterze wpisze w wyszukiwarkę słowo #pozycjonowanie, to będzie mógł otrzymać wszystkie posty oznaczone takim hashtagiem. Jeśli więc inwestujemy w promocję na portalach społecznościowych, to zawsze powinny się tam pojawić hashtagi #.
Jak robić #hashtagi?
Błąd w tworzeni hashtagów sprawia, że tracą one swoje zastosowanie i siłę przekazu. W tym celu warto pamiętać o kilku ważnych zasadach. Pierwsza z nich polega na tym, aby słowa w hashtagach poprzedzać wyrażeniem #, np. #pozycjonowanie, #Facebook, #marketing, #seo. Jeśli chcemy użyć w hashtagu kilku słów, to należy zadbać o ich właściwe podkreślenie, oto przykład: #SklepyInternetowe, #SystemyInformatyczne, #AplikacjeMobilne. Musimy pamiętać o tym, aby każdy następny wyraz rozpoczynać wielką literą i co ważne, nie oddzielać ich spacją.
Najbardziej doświadczone firmy pozycjonujące i agencje reklamowe, jak Virtual Media, nie zapominają o Hashtagach i właśnie na nich powinniśmy przede wszystkim polegać.