Początek pozycjonowania stron internetowych rozpoczyna się od ustalenia listy słów kluczowych, na które chcielibyśmy, aby dana witryna uzyskała najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Aby ustalić taką listę najlepszych fraz kluczowych warto posłużyć się specjalnymi narzędziami seo. Pewne wyniki zapewnia nam narzędzia dedykowane przez Google, a mianowicie Google Planer. Wystarczy posiadać konto Adwords, w którym przechodzimy do sekcji narzędzia i wybieramy opcję „Google Planer”. Wyświetla się nam odpowiedni formularz. Wystarczy go wypełnić, a następnie uzyskamy wyniki na temat słów kluczowych, które nas zainteresowały.
Pozycjonowanie stron i optymalizacja – Przykład
Pomyślmy, że posiadamy stronę zajmującą się pozycjonowaniem i tworzeniem stron internetowych. W formularzu, w Google Planer, wpisujemy więc słowo kluczowe „tworzenie stron www”. Gdy interesuje nas wyszukiwanie na terenie całej Polski, to wystarczy zjechać sam dół i zaznaczyć „szukaj”. W przeciwnym razie zaznaczamy konkretny region polski bądź inne kraje. Wyszukiwanie sprawi, że wyświetli się nam, ile internautów każdego miesiąca wpisuje do wyszukiwarki Google wyrażenie „tworzenie stron www„, czyli właśnie te, o które nam chodziło. Możliwe, że wejść jest bardzo mało i oznacza to, że nie trafiliśmy w dobre słowo kluczowe. Ale nie musimy się niczym martwić, ponieważ poniżej otrzymujemy listę kilkudziesięciu, a nawet kilkuset bliskoznacznych słów kluczowych, od razu z wynikami w Google. Dodatkowo dowiadujemy się, jaka jest konkurencja na rynku i ile musielibyśmy poświęcić środków, aby uzyskać reklamę na 1 stronie wyników wyszukiwania. Ma to szczególne zastosowanie, jeśli również decydujemy się na kampanie Adwords i Facebook.
Firmy specjalizujące się w marketingu i SEO polecają taką formę promocji stron firmowych i sklepów internetowych. Ma to szczególne znaczenie na samym początku, ponieważ klienci mają możliwość uzyskania specjalnych rabatów i voucherów. Na przykład za wydane 100 zł otrzymują 250 zł na dalszą reklamę w Google Adwords. Firmy SEO zadbają o to, aby jak najlepiej wygospodarować te środki, które wpłyną na skuteczne pozycjonowanie naszej strony. Tak od wielu lat czyni firma Virtual Media, pod której skrzydła warto się schować, jeśli chcemy zaistnieć w sieci na długi czas.