Monitoring konkurencji a pozycjonowanie stron www?

Zanim zdecydujemy się na rozpoczęcie działalności gospodarczej często wcześniej analizujemy rynek. Staramy się wziąć pod uwagę aktualną konkurencję. Oceniamy, w jakim regionie prowadzi biznes i do jakich klientów dociera. Następnie zapoznajemy się z jej osiągnięciami i wynikami. Dzięki temu łatwiej jest nam ustalić, czy powinniśmy zdecydować się na założenie własnej firmy, a jeśli tak, to jak ją poprowadzimy. Takie działanie okazuje się również przydatne wtedy, gdy chcemy zapewnić sobie skuteczne pozycjonowanie strony firmowej bądź sklepu internetowego. Także w tym momencie bardzo ważny jest monitoring konkurencji. Jak powinien on przebiegać i jak wiele nam daje?

Monitorowanie konkurencji pozwala nam wyszukać najlepszą strategię marketingową na dalszy rozwój naszej działalności. Możliwe, że konkurencja wyprzedza nas pod pewnymi względami i warto się od niej czegoś nauczyć. Przecież na samym początku nie będziemy od razu uzyskiwać takich wyników, jak oni. Należy poświęcić się swojemu biznesowi i regularnie się uczyć. Również systematyczny monitoring konkurencji pozwoli nam ulepszyć każdą następną kampanię reklamową. Ustalimy przecież, jakie zapotrzebowanie pojawia się na naszym rynku, do których klientów moglibyśmy dotrzeć i w jaki sposób.

Osiągnięcie sukcesu w biznesie okazuje się bardziej prawdopodobne, gdy korzystamy ze sprawdzonych narzędzi do monitorowania konkurencji. Dzięki niemu dowiadujemy się, w jaki sposób linkują się konkurencyjne strony internetowe. Możliwe, że moglibyśmy skorzystać z ich wysokiej jakości linkowania, dzięki czemu już niedługo uda się nam ich wyprzedzić w wyszukiwarce Google.

Pomocne narzędzia do monitorowania konkurencji:

  • Majestic
  • WebMeUp
  • Ahrefs
  • Positionly
  • SEMstorm
  • webpozycja
  • SERPmonster
  • SEOstation
  • stat4seo

Konkurencję można sprawdzać również poprzez tak zwany „monitoring treści”. Dzięki temu można śledzić informacje na temat własnej działalności, osoby, jak i informacje na temat konkurencji. W tym celu wystarczy skorzystać z pomocy takich sprawdzonych narzędzi seo, jak: 

  • Brand24
  • Instytut Monitorowania Mediów,
  • SentiOne
  • NewsPoint
  • Monitori
  • Google Alerts
Monitoring na portalach społecznościowych

Strona internetowa odgrywa istotne znaczenie w naszych czasach. Dzięki niej komunikujemy się z naszymi klientami. Dajemy im znać, jak mogliby w szybkim czasie skorzystać z naszej oferty. Aby jednak okazała się dla nich przekonująca, musimy zrobić wszystko, co się tylko da, aby do nich dotarła. Wpływ na taki rezultat ma skuteczne pozycjonowanie i regularny monitoring konkurencji.

Coraz większe znaczenie na rynku biznesowym odgrywają portale społecznościowe, jak Facebook, Twitter, Youtube i wiele innych. Monitoring konkurencji jest również dostępny w takim miejscu. Na jego podstawie oceniamy, gdzie najlepiej jest promować swoją działalność na takich portalach społecznościowych. Łatwiej jest nam również wyszukać potencjalnych klientów, którzy chcieliby skorzystać z naszej oferty.

Na takich portalach warto postarać się o reklamę, którą dostarczają doświadczone agencje interaktywne. Są one wyspecjalizowane w Social Media i dzięki temu są w stanie zaproponować nam jak najlepsze rozwiązania. Czyni tak już agencja Virtual Media, z którą warto podjąć współpracę, jeśli interesuje nas tworzenie stron czy dalej ich skuteczne pozycjonowanieMonitoring konkurencji pozwoli nam wyszukać potencjalnych klientów, którzy byliby zainteresowani również naszą ofertą. Wystarczy później znaleźć drogę, aby do nich dotrzeć i skutecznie przedstawić im swoją propozycję.

Poprzez taki monitoring dowiadujemy się, jak jest oceniana również nasza działalność w sieci. Jej marka ma przecież istotne znaczenie, jakie zaufanie uzyskujemy od społeczeństwa. Jesteśmy na bezpiecznej pozycji, gdy regularnie monitorujemy opinie o naszej firmie i dzięki temu staramy się ją przedstawić w jak najlepszym świetle.

Pomoc agencji interaktywnej 

Jeśli posiadamy własną stronę firmową i sklep online, a nie jesteśmy w stanie zająć się ich pozycjonowaniem, zadanie to warto powierzyć profesjonalistom. Warto przyjrzeć się umowom seo, które przedstawiają nam agencje reklamowe i agencje interaktywne. Specjalizują się one w takich usługach, natomiast nie każda z nich jest w stanie zadbać o skuteczne pozycjonowanie naszych stron. Również one korzystają z powyższych narzędzi SEO. Często są zaopatrzone w te wszystkie narzędzia seo i dzięki temu łatwo jest im obsługiwać swoich klientów oraz dbać o coraz lepszą pozycję ich stron internetowych.

Od agencji interaktywnej będziemy mogli otrzymywać miesięczne raporty z wyników pozycjonowania. Ich przeglądanie i analizowanie w stosunku do podpisanej umowy jest bardzo ważne. Nie chcemy przecież płacić za wyniki w Google, które dana agencja seo nam jeszcze nie zapewniła.

 

2 myśli nt. „Monitoring konkurencji a pozycjonowanie stron www?”

  1. Social listening to potężne narzędzie, które możemy wykorzystać robiąc np. analizę konkurencji, czy do badania naszych działań w sieci. Dzięki monitoringowi można zidentyfikować liderów opinii, czy ambasadorów marki. Mając dostęp do danych, gdzie występuje nasza marka możemy zoptymalizować działania w obrębie danego źródła i jeszcze skuteczniej komunikować się z potencjalnymi klientami, czy fanami. Bardzo nam miło, że wymieniasz Brand24 jako przykład narzędzia, które można do tego wykorzystać! Czujemy się zaszczyceni 🙂

    Odpowiedz

Komentarze:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*